דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זמן וזוגיות 

מאת    [ 05/10/2009 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 2948 פעמים ]



זמן וזוגיות
חול המועד סוכות. שבוע חופש מהעבודה שלי.סימתי עובדת במשמרות הבוקר.בדיעבד אנחנו מצטערים על כך.היינו צריכים להיות ביחד. לוקחים שבוע חופש במהלך אוקטובר וגם בהמשך השנה הזו.לא רוצים לאבד את ימי החופש שלנו.הם יקרים לנו, הם חשובים לנו.הם מהותיים לנו.
חושב על נפלאות הזמן. על היחסיות שלו.על היותו כה משתנה בתודעה שלנו.אנו רגילים לזמן בהתאם לשעון היומי, השבועי, החודשי והשנתי.מעין מערכת סגורה שלא ניתן לפרוץ אותה.מעגליות החוזרת על עצמה.נזכר בסרט המדהים :" קיץ ,חורף ,סתיו ,אביב". אותו סרט המראה לנו שחיינו סובבים במעגל תמידי. "אין חדש תחת השמש" הוא ביטוי המצטרף לכך. חושב על הנאמר והכתוב ואיני מסכים לכך.
זמן הוא עניין שבתחושה.הוא סובייקטיבי לגמרי.נכון שהזמן הוא מדיד וניתן לכימות.אבל, התחושות שלנו הן הקובעות את אורכו היחסי של הזמן.כשמשעמם לנו, כשאנו במצוקה נרצה שהזמן יחלוף מהר."הזמן הוא התרופה הטובה ביותר" אומרים כולם וצודקים.
כל דבר הוא בר חלוף בחיים שלנו.כשטוב לנו, אנו רוצים לעצור את הזמן.להתענג על השניות , הדקות, השעות והימים שיש בידנו. ככל שאנו מתבגרים בגיל ובניסיון אנו מבינים שה"זמן נוזל לנו בין האצבעות" .אנו נעשים מבוגרים יותר ואולי מאבדים דברים רבים בחיים.
ניקח ,לדוגמא ,את תחום היחסים בין גבר לאישה.זהו התחום החשוב ביותר עבורנו כבני אדם.זה מה שיקבע את איכות החיים שלנו.זה המקום שבו אסור להתפשר על בן/ בת הזוג. אלו הם החיים האמיתיים. שם לזמן י ש את המשמעות הנכונה שלו.שם הזמן הוא המהותי והמשליך על כל רובדי החיים האחרים שלנו.משם אנו יוצאים ולשם אנו חוזרים מידי יום ומידי שנייה בחשיבה וברגש שלנו בין הפרטי ובין המשותף.
הזוגיות הטובה היא אינה ברורה לכשעצמה.זמן הזוגיות אינו מהווה סמן וסימן לאיכותה של הזוגיות.לעתים אנו חיים באשליה, לעתים אנו מכתיבים לעצמנו את המציאות המובנת מעליה לנו ולסביבה הקרובה.לעתים אנחנו שחקנים במחזה פרטי משל עצמנו. במערכת מעין זו לא תהיה פתיחות, לא תהיה הערכה, לא יהיה יושר והחשוב מהכול לא תהיה נאמנות ,אלא, בוגדנות מכוערת,מוסתרת לפחות מצד אחד (אני, אישית, יודע זאת לאחר שהייתי במערכת מעין זו למעלה משבע שנים שבה אני הייתי הלא נאמן.)
"החיים קצרים מידי מכדי לבזבזם על ניסיונות עקר לזוגיות טובה" .כך אומרים חכמים ממני.הם צודקים.זה כל כך חשוב להבין מיד בתחילה של הזוגיות באם זה המקום הנכון לך ולה.האם זו הזוגיות שלה ייחלתם.אין צורך לנסות ולמשוך אותה.אין צורך להיצמד לידוע והמוכר. זה רע. זה אינו מוביל לשום מקום.זה נכון לגבי זוגות נשואים שניסו כל דרך אפשרית לשמור על הנישואין , זה נכון פי כמה וכמה לזוגות חברים, זוגות גרושים בסבב שני וכל זוג הנסה למצוא את השותפות הזוגית האמיתית. שותפות ברגשות.
לפעמים, אתה שם.באותה זוגיות מופלאה.זוגיות של נאמנות טוטאלית, פתיחות, הערכה הדדית, שותפות חומרית ורגשית. כאשר אתה שם.הזמן עובר לו לאט/מהר .
אני שם עם זוגתי לחיים-סימה שטיין.
ד"ר אבי זלבה
ד"ר אבי זלבה, קרימינולוג ויועץ ארגוני



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב